Credo

Henryk Hoffman

Prof. dr hab. Henryk Hoffman Ur. 23.11.1946 r. w Kaleni Małej.

ramati11@toya.net.pl

Studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi w latach 1967-73. Dyplom w pracowni ubioru prof. Wandy Borowskiej, pracowni grafiki prof. Stefana Krygiera oraz malarstwa w pracowni prof. Zdzisława Głowackiego. Twórczość w zakresie malarstwa i rysunku. Zorganizował 18 wystaw indywidualnych, brał udział w ponad 150 wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Współautor książek: Podstawy kompozycji plastycznej – wybrane zagadnienia oraz Problemy formy – teoria i praktyka. Opublikował kilkanaście artykułów o sztuce w „Arterii” i innych wydawnictwach. Autor 9 recenzji doktorskich, habilitacyjnych i profesorskich. Otrzymał wiele nagród i wyróżnień, m.in.: nagrodę BWA i TPSP w konkursie malarskim „Pejzaż miasta”, Łódź (1981); trzecią nagrodę regulaminową za rysunek na XXXIV Salonie Zimowym Plastyki w Radomiu (1980); wyróżnienie honorowe na II Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego w Lubaczowie (1996); nagrodę J. Magnificencji Rektora UTH w 43 Salonie Zimowym Plastyki (2014), latach 1976-84, kolejno: 3, 2 i 1 nagrodę Rektora PWSSP za działalność pedagogiczną; Nagrodę I-go stopnia Rektora Politechniki Radomskiej za osiągnięcia dydaktyczne (2001); Nagrodę zespołową Rektora Politechniki Radomskiej za osiągnięcia dydaktyczne (2008); Nagrodę Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2015). W 2005 został uhonorowany przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi. Od 1. 11. 1973 roku był zatrudniony w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi (aktualnie Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego). Do 1975 asystent w Pracowni Wybranych Zagadnień Plastycznych, prowadzonej przez prof. Ireneusza Pierzgalskiego. Od 1975 do 1987 roku asystent prof. Tomasza Jaśkiewicza w Pracowni Podstaw Kompozycji (później, po przewodzie kwalifikacyjnym w 1984 roku – adiunkt). Od 1988 roku prowadził tę pracownię samodzielnie. Uczelnia. Od 1994 roku zatrudniony w Katedrze Sztuki Wydziału Nauczycielskiego na Politechnice Radomskiej im. K. Pułaskiego. Od 2001 profesor zwyczajny w Zakładzie Teorii i Struktur Wizualnych. Od 2017 roku na emeryturze. Przewód kwalifikacyjny I-go stopnia (obecnie doktorat) uzyskał w 1983 roku na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, tam też w 1992 roku uzyskał kwalifikacje II-go stopnia (habilitacja). Tytuł profesora sztuk pięknych otrzymał w 2000 roku.

 

CREDO

TWÓRCZOŚĆ ARTYSTYCZNA

Moja twórczość artystyczna to prawie wyłącznie malarstwo i rysunek. W wypadku malarstwa, narzędzia i materiały jakimi się posługuję to: tradycyjne krosna malarskie (blejtram + zagruntowane płótno), farby olejne i niekiedy, do podmalówek, stosuję farby akwarelowe. Czasem także, w razie potrzeby, włączam pastele. Bywa, że posługuje się odciskami różnych kształtów czy materii. Podczas malowania, do rozrzedzania i mieszania kolorów, używam oleju lnianego. Maluję używając tradycyjnych pędzli malarskich (wyłącznie miękkich), szpachli, a także rozpuszczalnika, do mycia narzędzi w trakcie i po pracy. W uzasadnionych wypadkach, w celu uzyskania pożądanego efektu wizualnego, stosuję doraźnie inne środki. Trudno by je wszystkie wymienić. Po wyschnięciu, obrazy pokrywam warstwą werniksu (najczęściej półmat lub mat). Rysunki wykonuję ołówkami o różnej twardości, czasem również używam pasteli lub węgla. Podkłady, na których rysuję to papier, na ogół tradycyjny brystol, bywa, że kolorowy. Skończony rysunek utrwalam fiksatywą....


do góry
wyślij
drukuj





pierwsza poprzednia[1 z 2] następna ostatnia



liczniki odwiedzin